Generelle vilkår - Briller på nett Norge

Generelle vilkår


GENERELLE

Disse vilkår og betingelser ("Vilkårene") gjelder for din bestilling av produkter ("Produktene") fra Brillerpånett nettbutikk for levering i Norge. De følgende vilkår er tilrettelagt for alle kjøp. Gjennom å godkjenne næringsdriver (samlet omtalt som “vi”, “oss” eller “vårt”) sine Generelle Vilkår for nettbutikk før din ordre sendes, aksepterer du disse vilkårene. Vi forbeholder seg retten til å endre vilkårene uten varsel. En slik endring vil dog ikke ha innvirkning på ordrer som ble sendt før de endrede vilkårene blir lagt ut på websiden. For vilkårene for bruk om nettsiden samt personvern, kan du gå her. For eventuelle spørsmål eller kommentarer vedrørende vilkårene, varsel om uttak, kanselleringer, retur og refusjon, vennligst kontakt oss



REGISTRERING AV ORDRE

En ordre registreres ved å fylle ut skjema på nettsiden. Og bekreftelse på betaling fra betalingssytemet (Paypal). Alle produkter leveres med forbehold om tilgjengelighet. Vi vil kontakte deg via e-post eller telefon så snart som mulig for å informere deg dersom de bestilte produktene ikke er tilgjengelige. Vi prøver å holde en høy kvalitet på bildene som publiseres på nettstedet, men vær oppmerksom på at det bestilte produktet kan variere i farge og design fra bildet på nettstedet. Hvis du har gitt oss en gyldig e-postadresse, vil vi varsle deg så snart som mulig for å bekrefte din bestilling og for å bekrefte opplysningene dine. I forbindelse med dette, får du et unikt ordrenummer, som skal brukes i all kommunikasjon med oss.



LEVERING

De bestilte produktene skal leveres i sin opprinnelige design. Produkter som er merket som "på lager" vil normalt bli levert innen 7-14 (det må også paregnes noe ekstra leveringstid ved høytider og ferier) dager og produkter merket "ikke på lager" er ikke tilgjengelige. Dersom et produkt ikke er tilgjengelig i det bestilte kvantum, vil vi informere deg om dette, og du kan bestemme om du ønsker å bestille et lavere kvantum eller kansellere bestillingen. Vi kan, etter eget skjønn, bestemme seg for å foreta en delvis levering. Hvis så, vil du ikke bære noen ekstra kostnader, men kun belastes for én leveranse. Brillene leveres til posten. Posten vil gi deg en hentelapp og pakken må hentes på nærmeste utleveringssted.



PRISER OG LEVERINGSKOSTNADER

Alle prisene kan endres uten varsel. En slik endring vil dog ikke ha innvirkning på ordrer som ble sendt før de endrede vilkårene blir lagt ut på websiden. Alle priser er i NOK. Prisene publisert på nettstedet er eksklusive frakt og mva (vi er ikke MVA pliktig). Frakt kostnader er satt fast 75 NOK uansett hvor i Norge du befinner deg. Frakt er fri hvis du kjøpe mer enn 3 par briller. Du aksepterer å refundere Bebito AS for eventuelle ekstra forsendelses- / håndteringskostnader som oppstår som følge av din unnlatelse av å akseptere eller hente levering i samsvar med de avtalte vilkår for levering.



BETALING

Du kan betale for produktene med de til en hver tid gjeldende betalingsmetoder angitt på nettstedet. Vi tilbyr sikker onlinebetaling med bistand fra en ekstern leverandør, og for å være sikker på at du alltid har den høyeste grad av sikkerhet, krypteres automatisk betalingsdetaljene når du legger dem inn. Når du betaler med kredittkort, må kredittkortopplysninger gis når du bestiller. Kredittkortet ditt vil bli belastet på tidspunktet for ordrebekreftelsen.



ANGRERETT

Angrerett Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Du kan hente angrerettskjema her ved hvert kjøp som foretas hos oss. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake. Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11)
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren. (jf. Angrerettloven § 15 første ledd)
  • Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger. (jf. § 15, 5. ledd)


  • SKADET ELLER DEFEKT PRODUKT

    Dersom et produkt skal returneres til oss er det viktig at returskjema ligger korrekt utfylt sammen med forsendelsen. Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel. Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som ikke fungerer som den skal, er et vårt mål å behandle din retur så effektivt og raskt som mulig. Følge disse stegene:

  • Hvis vare var skadet under transport, skademeldning må skrives umiddelbart ved henting fra post avdeling.
  • Defekter eller åpenbare mangler på produktet skal varsles innen syv (7) dager etter mottak av produktet.
  • Hvis kravet er gyldig, kan du i samsvar med Lov om Forbrukerkjøp be om retting av feilen. Hvis vi ikke klarer å rette feilen på produktet, kan du velge å kansellere bestillingen eller å be om reduksjon av prisen.


  • FORCE MAJEURE

    Om leveringen forhindres eller blir forsinket på grunn av omstendigheter som ligger utenfor vår kontroll har vi rett til å heve ordren. Dette blir meddelt via post eller e-post




    GJELDENDE LOV

    Denne avtalen skal reguleres av gjeldene lover for Norge.